Založ si blog

Ako sa pripravovali zákony v OĽaNO

Dnes priniesli noviny Sme správu: V centre Bratislavy spadol strom, zničil štyri autá    Mohutný pagaštan konský v pondelok večer nevydržal nápor vetra a spadol na cestu, kde zničil štyri autá. Nehoda sa stala na Zochovej ulici v Starom Meste. https://auto.sme.sk/c/22402328/na-zochovej-ulici-padol-strom.html?ref=trz

Pri tejto správe si zaspomínam, ako sme v klube OĽaNO začali v roku 2012  pripravovať zákony pre občanov? Každý poslanec priniesol do klubu OĽaNO svoj návrh zákona a tento mal potom spracovať vznikajúci legislatívny team mladých právnikov. To bol nápad lídra OĽaNO Igora Matoviča.

Aj ja som predniesla podnety na prípravu zákonov, ktoré som dostala od občanov. Jedným z prvých návrhov bola  novelizácie zákona o životnom prostredí, a to zákaz výsadby tieňotvorných vysoko-rastúcich drevín v blízkosti ľudských obydlí a nahradiť ich nízko-rastúcimi drevinami, najlepšie kríkmi. Odôvodnila som to nedostatkom slnečného tepla v bytoch, ktoré spôsobuje vysoké náklady na vykurovanie bytov za stenami, ktoré sú chladené tieňom z vysokých drevín. Vtedy mi poslanec Mikuláš Huba povedal: Mária, touto úpravou zákona by som prišiel o stoličku predsedu životného prostredia.“  Spýtavo som sa na neho pozrela.

Ale skôr, ako reagoval, ozvala sa poslankyňa Eva Horváthová: Mária, prečo riešiš životné prostredie, to má predsa na starosti Huba, Mičovský a Fecko, oni sú tu odborníci od životného prostredia. A čo sa do toho miešaš.

Ale veď to je podnet od občana –  informovala som všetkých členov klubu OĽaNO  –  a každý občan je dôležitý, keď nám pošle svoju požiadavku. Ľudí otravuje, keď  im stromy rastú do izieb. Spôsobuje to rôzne alergie, či astmu. Nemôžem za to, že ten občan to neposlal niekomu z Vás.

Nikto z prítomných poslancov OĽaNO môj návrh nepodporil.

Na webových stránkach som večer našla správu:  V Bratislave v Grasallkovičovej záhrade spadol obrovský strom a na niekoľko hodín zabránil premávke na Štefánikovej ulici obojsmerne…..

Skopírovala som oznam a  e-mailom som ho poslala všetkým poslancom klubu OĽaNO. Pán poslanec Igor Matovič mi odpísal:  Mária, to si nemysli, že ten strom spadol k vôli tomu, že sme Ti nechceli prijať Tvoj návrh zákona.

Ďalší podnet na návrh zákona mi prišla povedať obeť mobbingu, ktorá pracovala na ministerstve kultúry SR. Išlo o zákon o ľudovoumeleckých remeslách z roku 1969. Predniesla som to v klube OĽaNO.

Mária, to je moja parketa. Ja mám na starosti kultúru, povedal poslanec Igor Hraško.

Takto sme sa „pretekali“ v zákonoch. Poslanec Hraško  ma uistil, že na zákone bude pracovať. A pracuje do dnešného dňa.

Nebudem platiť na takýto spločný team právnikov, ktorí mne nič nerieši,  rozhodla som sa.  A zmením aj asistentku Táňu.

Na konci júna 2012 som oznámila Táni, že s ňou skončím asistentskú zmluvu na 1 000  eur.

Joooooj, Mária, akosi som ráno zle vstávala,predstav si, ja som Ti musela ísť k lekárovi. Vieš, ako ma to bolí? –  Táňa si držala krk a ukazovala, že nemôže otočiť hlavou ani napravo ani naľavo.

Dobre Táňa, počkám ešte cez leto a od septembra chcem otvoriť poslaneckú kanceláriu v Košiciach.

Táňa si spokojne vydýchla. Odišla som z klubu.

Keď som na druhý deň stretla Táňu, rezko si vykračovala a točila hlavou ako kolovrátok. Už ju nič nebolelo.

Správa o otvorení mojej poslaneckej kancelárie v Košiciach sa dostala do uší Igorovi Matovičovi. Našťastie bol na dovolenke v Turecku, ale poslal na mňa Jozefa Viskupiča, ktorý mi začal vyčítať, ako to, že rušim zmluvu s Táňou  Všetci sme predsa súhlasili na začiatku prispievať po 1000 eur.

Áno, ale len na tri mesiace a k tomu ste mi dali Táňu.

Vieš, že to je  mobbing, takto vyhodiť Táňu. Znovu na mňa zvýšeným hlasom zaútočil.

Nechala som si ju ešte na leto, tak žiaden mobbing. S mojím volebným program ste ma zatiaľ nepodporili. Skôr tu prežívam ja mobbing od Teba a od celého klubu.

Bola si v poradí na 15 mieste a vieš koľko bolo kandidátov, ktorí mali viac hlasov ako Ty. Je  preto Tvojou povinnosťou platiť do spoločného teamu na asistentov a právnikov.

A vieš Ty, že  poslanec má pracovať pre voličov a nie mi tu ešte siahať na peniaze pre asistentov, ktorých si môžem ja vybrať, reagovala som.

Bola to žravá politika po peniazoch. Bolo mi jasné, že od začiatku môjho príchodu do klubu OĽaNO ma mobbovali. Aj teraz sa Viskupič voči mne správa ako nevychované zviera z džungle…  toto nie je žiadna spolupráca.

Aby toho nebolo málo, zavolala mi podpredsedníčka parlamentu Erika Jurínová: Mária, venuješ sa problematike ľudských práv, poď s nami, ideme s Jankou Šipošovou (t.č. poslankyňa parlamentu) do Centra právnej pomoci na stretnutie s riaditeľkou.

Nemala som záujem s ňou nikam chodiť, ale ona mi vysvetlila, že budeme spoločne riešiť ľudské práva. Stretnutie bolo priateľské a s pani riaditeľkou Centra právnej pomoci sme nadviazali ústnu spoluprácu.

Keď sme sa s ňou rozlúčili, podpredsedníčka parlamentu mi vraví: Mária, pozývam Ťa na obed.

Ďakujem, Erika, ja tu neďaleko bývam. Idem domov na obed.

Poď, odvezieme Ťa autom do Parlamentky. – Erika ukázala na dvere novej voňavej limuzíny, ktorá jej bola pridelená ako podpredsedníčke. Aj so šoférom, ten nám už držal otvorené dvere.

Odviezli sme sa do Parlamentky, pekne sme sa usadili a keď nám čašníci splnili naše objednávky, Erika sa ozvala: Prečo chceš zrušiť zmluvu Táne?

Mám volebný program poznáš ho, informovala som o ňom aj na klube. A mám už vyhliadnutú kanceláriu v Košiciach. Sľúbila som voličom, že budeme robiť osvetu a monitoring boja proti mobbingu. Na východe majú ľudia strach než, aby zviditeľnili psychické týranie na pracoviskách – vysvetľovala som jej.

Ja som Ťa dala na kandidátku a robíš mi problém. –  pokračovala. Bola to jej politická úloha a bolo mi jasné, kto ju na mňa poslal.  Aby som sa zľakla a prestala vystrkovať “ rožky“.

Doma ma už v mailovej pošte čakal oznam:

Dobrý deň,  júlový termín predkladania návrhov zákonov do podateľne sa blíži a rád by som Vás preto požiadal, aby ste nám dali vedieť predstavu poslancov o ich možných návrhoch, ktoré mienia v tomto termíne podať. …….S pozdravom, Milan Vetrák

A zase môžeme predkladať zákony pre občanov, voličov.

Ak ste dočítali sem, je to úryvok zo Zápisky z parlamentu. A ideme ďalej …..ak to v OĽaNO funguje stále rovnako, tak sa zase pre občanov nič nezmení.

 

Kauza (ex)poslankyne sa dostane na volebnú kampaň našich europoslancov ?

09.04.2024

Prinášame ďalšie okienko pre študentov práva (a nielen pre nich). LEBO: študenti práva (a nielen oni) sa od roku 1989 mali učiť, ako sa pripravujú zákony v našom slovenskom práve, ako funguje náš parlament, ako pomáhajú poslanci parlamentu svojim občanom a či poslanci parlamentu slúžia svojim voličom v zmysle Ústavy SR a pod. A stále je dôležité: Prečo sa nikto [...]

Do parlamentu si občania zvolili starých „mazákov“, ktorí ale pravdu nepovedia

27.02.2024

Vážení študenti práva (a nielen Vy) pokračujeme zadarmo v praktických skúsenostiach a v šírení osvety a monitoringu, ktorý zaznamenávame do našej histórie budovania demokracie po slovensky.Už v minulom článku sme Vás informovali, že po 8-mich rokoch sme sa dožili, že bude prvé pojednávanie v kauze žalobkyne proti žalovanému Slovenská technická univerzita. Hrozby s [...]

Hrozby s novými názvami, ale so starou podstatou alebo Slovák sa naučí aj s vlkmi vyť.

01.02.2024

Vážení študenti práva (a nielen Vy) pokračujeme zadarmo v praktických skúsenostiach a v šírení osvety a monitoringu, ktorý zaznamenávame do našej histórie budovania demokracie po slovensky. Sociopatia médií oslabuje silu pravdy alebo päť P pre Madam Justíciu Od podania žaloby dňa 25. 10 2018 proti žalovanému Slovenská technická univerzita sme čakali na prvé [...]

Najvyšší správny súd, budova

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.