Vážení študenti práva (a nielen Vy) pokračujeme zadarmo v praktických skúsenostiach a v šírení osvety a monitoringu, ktorý zaznamenávame do našej histórie budovania demokracie po slovensky. Nadväzujem na minulý článok, v ktorom som poukázala na prácu asistentov poslancov parlamentu.Dosiaľ nemá asistent poslanca náplň práce. Ale komu to vadí a komu to vyhovuje… Ani novinári v tom nemajú žiadnu tému.
Ako pomohli zvolení poslanci občanom? odpovie si každý volič sám . . .
A na druhej strane dajme si otázku: kto z Vás by nechcel aktívne starnúť s dobrou penziou? Ale pri takomto hospodárení
nášho parlamentu to nepôjde. Vytvorili sme v našej spoločnosti rovnaké podmienky aktívneho starnutia pre všetkých občanov? Nie je to opäť zamerané len na tých, ktorí majú v spoločnosti svoju moc a svoj vplyv?
záznam dňa 18. apr 2018 https://blog.sme.sk/ritomska/politika/mudrost-stale-uteka-zo-sudnych-sieni
Aha do správ znovu preniká naša téma – Psychické násilie a bezdôvodné prenasledovanie nemožno ospravedlniť nikde, a vôbec nie na pracovisku. Nastal čas a o tom hovoria psychoĺógovia či psychiatri , ako odstrániť násilie už na školách.
https://blog.sme.sk/ritomska/politika/tak-co-uz-vam-jano-spravil-ten-zakon
Vážení študenti práva, aj v mojej žalobe rovnako ako v doteraz predložených žalobách sa súdy ťažko vedia vysporiadať s otázkou, či je výpoveď platná alebo neplatná. Prečo? Vari majú strach? Alebo sudcovia čakajú na „svoju“ spravodlivosť?
Zopakujem: Súd nemal pojednávať, lebo výpoveď neobsahuje prerokovanie s odborovou organizáciou. Aké je to nehospodárne konanie. Ak by tieto konania v našom výskume mali platiť sudcovia, tak by si každý sudca dobre rozmyslel, či naďalej pôjde šablónou súdnej moci demokracie po slovensky.
Inštitút ochrany ústavných práv zistil veľmi dôležitú skutočnosť, že aj žaloby, ktoré podáva občan, zamestnanec pri svojom prepustení nie sú na každom súde odborne posudzované. Naša práca je dôležitá a hlavne potrebná. Lebo neexistuje kontrola aplikácie zákonov prijatých v parlamente. Poslanci prijímajú zákony a tým ich práca končí. Nikto z nich nezisťuje ako ten, či ten zákon v praxi funguje.
Dajme si otázku, či si občania zvykli na svoje prepustenie a zničenie svojej existencie? Ak áno, tak sa tu „veselo“ porušujú zákony na našich pracoviskách, a je jedno či je to parlament, ministerstvo, ústredný orgán, verejný či súkromný sektor.
https://blog.sme.sk/ritomska/politika/psychicke-nasilie-pribuda-pachatel-unika
Legislatívny nedostatok zákonov, ktoré by sankcionovali vzťahové problémy na pracoviskách je len drobná epizóda v mori nevyriešených nespravodlivých prepustení zo zamestnania. Sudcovia ignorujú porušenia zákonného procesu pri prepúšťaní. Postkomunistické hybridné otrokárstvo socialistického všemocného šéfa riadeného mamonou a rodinkárstvom, či korupciou, je umelo udržiavané nehoráznym trendom sústavných novelizácií Zákonníka práce, pričom zásadné nedostatky v pracovnoprávnych vzťahoch nikto nerieši Ani civilné sporové poriadky účinné od 1. júla 2016 situáciu nevyriešili. Stačí si zájsť na zopár súdnych procesov po celom Slovensku. Je to Ttvrdá a ťažká realita.
https://blog.sme.sk/ritomska/politika/je-to-pliaga-21-storocia
Už v roku 2017 sme upozornili na kniku, ktorá vyšla v USA „Šikanovanie – Emocionálne zneužívanie v americkom pracovisku“ Jej autorky Dr. Noa Zanolli Davenport, Ruth Distler Schwartz, Gail Pursell Elliott sa v nej zaoberajú tým, čo sa stalo bežným označením v Európe ako šikana. Predstavuje bezpečnostný manuál pre predchádzanie najdesivejších druhov zranení na pracovisku, sú v nej informácie o službách a zdrojoch, ktoré pomáhajú predchádzať šikanovaniu na pracoviskách alebo ako ju možno pri jej výskyte riešiť.
https://blog.sme.sk/ritomska/politika/zakon-zo-4-augusta-1996-o-blaho-pracovnikov-pri-vykone-svojej-prace
Preto, ak sa tieto problémy neriešia, môžu prerásť do výskytu mnohých prípadov mobbingu, bossingu, ktorý je u nás pomenovaný aj šikanovanie . Sme toho svedkami, že na Slovensku je to tak.
Tento problém na Slovensku dosiaľ neriešila žiadna politická moc. O tom, ako zaostáva naša legislatíva dokazuje nasledovná belgická právna úprava k mobingu:
Zákon zo 4. augusta 1996 o blaho zamestnancov pri výkone ich práce
Kráľovské nariadenie z 27. marca 1998 o politike pohody zamestnancov pri práci
Kráľovské nariadenie z 28. mája 2003 o lekárskom dohľade nad pracovníkmi
Kráľovské nariadenie zo dňa 17. mája 2007 o prevencii psychosociálneho zaťaženia spôsobené prácou, vrátane násilia, obťažovania a sexuálneho obťažovania na pracovisku
Kráľovské nariadenie z 27. marca 1998 o vnútorných služieb pre prevenciu a ochranu pri práci
Kráľovské nariadenie z 27. marca 1998 o externé služby v oblasti prevencie a ochrany zdravia pri práci
Kráľovské nariadenie z 29. apríla 1999 o povolení externých služieb pre technické kontroly na pracovisku
Kráľovské nariadenie z 3. mája 1999 o úlohách a činnosti výborov pre prevenciu a ochranu pri práci
Prečo sa nerieši príčina alebo krok do našej histórie o. . . . . .
Sledujem politické dianie, v ktorom sa len hlbšie a hlbšie ponárame do bahna nedostatkov našej vrcholovej politiky. Vládnu tvrdé lakte, zúri boj o miesto v politickej scéne. A výsledok: pre peniaze nepozná víťaz svojho brata.
https://blog.sme.sk/ritomska/politika/vazeni-dinosaury-v-politickom-blate
Vážení študenti práva, (a nielen Vy) aký zmysel vlastne dáva vstupovať do politiky dnešným poslancom na kandidátkach volebných strán? Bude môcť poslanec zastupovať svojich voličov po voľbách? Môže poslanec plniť svoje poslanie podľa Ústavy SR?
https://blog.sme.sk/ritomska/politika/ak-jej-nebudeme-spolocne-celit-a-hladat-riesenia-problem-sa-bude-len-zhorsovat
Koho je to chyba, že právo je nastavené proti slušnému občanovi? Koho je to chyba, že už tridsaťpäť rokov prijíma parlament zákony a nikto ich nekontroluje? Poslanec parlamentu nemá spätnú väzbu na svoje zákony. Lotrov prepúšťajú z väzníc pre procesné chyby sudcov – kto im má veriť že to nerobia schválne? Veď procesné chyby pri prepúšťaní z práce ani jeden sudca nerešpektuje, a vždy sa rozhoduje v prospech porušovateľov práva !
https://blog.sme.sk/ritomska/politika/preco-sa-neriesi-pricina
Vážení študenti práva, (a nielen Vy) vládnuť spoločnosti môže teoreticky ktorýkoľvek kandidát na poslanca, keď je schopný získať hlasy väčšiny ľudí, ktorí majú voličské právo. Súčasná demokracia na Slovensku má hlboko zakorenený svoj cieľ, a tým je získať moc. A tak, pri obzretí sa na roky minulé nám neunikne, ako sa všade táto moc šírila a ako sa hľadali možnosti, kde by sme mohli s mocou ovládnuť väčšinu ľudí. A hlavne pomocou zákonov.
https://blog.sme.sk/ritomska/politika/tak-si-tu-vladneme-a-nikdy-inak
Vážení študenti práva, (a nielen Vy) na boj proti šikane, európski sociálni partneri podpísali Rámcovú dohodu o obťažovaní a násilie v práci a Európska Komisia v Európskej stratégii o zdraví a bezpečnosti už v rokoch 2007-2013 zdôrazňovali význam podpory duševného zdravia pri práci. A tak na Slovensku je stále, čo robiť….
Celá debata | RSS tejto debaty